pH7band

Zazana Ouředníčková

Hudba je pro mě obrovský zdroj radosti, vášně a životní energie. Když se řekne, že hudba léčí, zní to jako klišé, ale za mě je to velká pravda.

O tom, že budu zpěvačka, jsem snila od mateřské školky. Hrávala jsem si na Haničku Zagorovou, ověšena korálky se švihadlem coby mikrofonem jsem tančila ve dveřích jako že jsem v televizi. Taky jsem chtěla být psycholožka a učitelka a k mému překvapení to všechno vyšlo. Pracuju jako muzikoterapeutka a psychoterapeutka a jsem vystudovaná pedagožka.

Moje hudební historie

Milovala jsem všechny hudební aktivity ve školce a na základce, kde jsem chodila na klavír a do sboru. Neustále jsem se dožadovala společného zpívání s kytarou na dospělých, kteří tímto nástrojem vládli. Myslím, že jsem s tím byla pěkně otravná :-). V pubertě jsem jako děvče nezbedné neměla disciplínu na cvičení povinných klavírních skladeb. Říkali mi, že mám talent, ale já jsem byla přesvědčená, že kdo má talent, nemusí tolik cvičit, tak jsem s klavírem neslavně skoncovala a začala mučit kytaru jako samouk. Zpívání s kytarou v partě pro mě byla největší zábava v dospívání, na VŠ a táborech, které jsme s kamarády pořádali.

Při studiu speciální pedagogiky jsem se nadchla do muzikoterapie, vrátila se na chvíli k piánu a teorii ale hlavně jsem začala chodit na lekce zpěvu a práce s hlasem. Zpívala jsem v amatérském sdružení Ensembe Terrible, které mělo široký záběr od lidovek přes spirituály až po klasiku. Příležitostně jsem vystupovala s folkovými písničkami. V roce 2019 jsme s Petrem a Tomášem založili kapelu Dědicové tety Rhody za účelem interpretace irských hospodských songů. Vždycky jsem chtěla zpívat v kapele s bluesrockovým laděním, což se splnilo teď v pH7 bandu.

Poprvé se taky věnuju systematicky práci s autorskou tvorbou, kterou jsem doteď zažívala spíš ve formě improvizace v rámci muzikoterapeutických workshopů, kde často vznikne skvělá hudba a jako dílo okamžiku zase zmizí a nikdy to není stejné. V kapele je to mnohem víc o cvičení, nalezení a upevnění konkrétní podoby každého songu. Je prima propojovat obě tyhle zkušenosti.